SJ misslyckas (… igen och igen och igen …)

I går hade jag en riktigt mardröms resa med SJ. Som vanligt var dom förvånad över att det kommer snö i Sverige på vintern. Normalt ska en tågresa mellan Göteborg-Stockholm ta ca 3 timmer. Runt 6 tog min resa. Ingen mat eller massäck hade jag med mig. Tänkte att jag skulle hinna köpa en Subway macka på Stockholm central innan mitt tåg gick vidare mot Söderhamn. Värsta delen var när tåget stannade ca 200 meter från centralen och inge gick en meter framåt. Tågvärdinnan pratade med sina överordnade chefer och fick det lyssnade rådet avvakta. Gissa vad vi resenärer ville göra med den idioten. Väldigt trött, hungrig och en aning arg kom jag fram till Stockholm vid 17 tiden. Då hade jag försökt åka från Göteborg vid 10:40, givetvis så var den avgången försenad med ca 40 minuter.

Efter en Burger King burgare på centralen så fick jag gå till SJ kundtjänst. Där var det ganska mycket folk som var arga, uppretade och försenade. Två stycken receptionister satt där. En var givetvis lite bitchig, kanske inte speciellt smart sätt att bemöta dessa smått uppretade kunder. Jag valde den snällaste receptionisten och fick en ny biljett samt en värdecheck till SJs bistro på 50kr, så ungefär 17kr per timmer tycker SJ att mitt liv är värt.

Mitt tåg hem till Söderhamn skulle gå 18:30 men det var givetvis försenat med 10-20 minuter. Tåget var väl inte i bästa skick med toaletter som inte hade vatten och personalen hade inte hunnit städa. Men själva resan mellan Stockholm – Söderhamn gick bättre tidsmässigt och jag kom fram vid 21:10, bara 20-30 minuter sen. Med de biljetter jag hade bokat först skulle jag vart hemma vid strax före 17:00. Min käre far hade tagit ledigt från jobbet för att hämta mig dessutom. Nu fasar jag för min hemfärd i mellandagarna. Hoppas bara den går bättre.